Broderat I ♥ U

Idag på syslöjden så broderade jag, jag skrev I ♥ U. Jag failade några gånger så ag fick göra om hjärtat några gånger men sen blev det bra. Bara et att jag ville att hjärtat skulle vara ett snäpp neråt, men annars blev det bra. 




Jordgubbskräm



För cirka 2 personer
Ingredienser:

4 dl vatten
2 msk socker
1 msk potatismjöl
6 dl jordgubbar (går också bra med andra bär)

Gör så här:

1. Blanda 3 dl av vattnet och sockret i en kastrull.
2. Blanda potatismjölet 1 dl kallt vatten och tillsätt det i kastrullen.
3. Sjud upp blandningenunder ständig omrörning.
4. RÖR, annars blir det klumpar och det är inte gott.
5. Då blandningen tjocknat blanda i bären och fortsätt sjuda/småkoka under omrörning.
6. Häll upp krämen i ett glas och njut!


Kladdig Kladdkaka


Jag har bakat kladdkaka och den blev jättegod.
Här kommer receptet
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao 
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
sätt ungen på 175 grader.
Låt den vara inne i 20-25 min.

Muffins

Jag har bakat choklad muffins och här är lite bilder på de!


Jag blev nöjd 

Födelsedagskort

Tjenare alla pysslare!
Min mamma fyllde år igår så jag slängde bara ihop ett kort lite snabbt ^^ Här är det! Jag hade fått klistemärkerna från Doran som också har den här bloggen och sen så fyllde jag i de med lite färg och så. Det är inte jätte mycket men jag blev rätt nöjd ändå. 



Lite dåliga bilder men jag tog med datan... ^^)


Servettring



Börja med att göra själva ringen.

Och sen så gör du hjärtat.

Fäst sedan ringen i hjärtat.

Efter det så virar du ståltråd runt hjärtat och sätter på lite pärlor då och då.

&

RSS 2.0