Blåbärsmuffins!


Ingredienser:

125 g smör eller margarin
2 dl strösocker
3 ägg
2 tsk vaniljsocker
1,5 tsk bakpulver
1 krm salt
5 dl vetemjöl
1 dl mjölk
3 dl färska eller frysta blåbär, går också bra med andra bär men då är det ju inte blåbärsmuffins längra ;)

Gör så här:

Mät upp smöret och lägg det i rumstemperatur så blir det lättare att blanda med sockret sen.

Smörj en muffinsplåt eller ställ upp 12 st stora pappersformar för muffins på en plåt.

Du kan använda elvisp för att göra dessa muffins så går det snabbt.

Rör smör och socker till en jämn smet. Rör i äggen, ett i taget.

Tillsätt vaniljsocker, bakpulver och salt och rör ihop.

Tillsätt vetemjölet och mjölken. Kör försiktigt med elvispen till en jämn smet. Det är viktigt att sluta vispa med elvisp så fort smeten är jämn så att man inte vispar för länge.

Sluta använda elvisp och vänd försiktigt ner bären med en sked utan att mosa blåbären för mycket för då blir muffinsarna gråaktiga i färgen.

Klicka ut smeten i muffinsformarna så att de blir fyllda till ca tre fjärdedelar. Grädda i mitten av ugnen i 18-20 minuter i 200°C.

 


Fixad "Bok"

Jag hittade den här "boken" som jag tyckte såg tråkig ut så jag tänkte att jag kunde klä om den. Jag blev nöjd!
Så om man hittar något tråkigt går det att fixa med lite papper i olika färger och andra pysselsaker som man gillar.

Jag använde ett slags blommpapper och sen klippte jag ut så att det skulle passa och sen bara satte jag på en blomma i hörnet och limmade fast lite pärlor. ♥

FÖRE:


EFTER:



En närmare till på "pärlblommorna".

Närmare till på blomman i hörnet.

Sakerna jag använde:

Blommigt papper.

Pappers blommor.

Lila pärlor.





Katt Tavla

Igår målade jag och brorsan lite och då hade jag den här tavlan som inte var helt färdigmålad, men med lite ny färg så blev den bra.
Jag tycker om den, hoppas nu också gör det ♥ Men om ni inte redan har gjort det så kan ni måka en katt tavla. Man kan också göra massa andra djur också, som t.ex en uggla eller så.






Mobilfodral #2


Mobilfodral #1




På syslöjden har vi virkat och då gjorde jag ett mobilfodral till min mobil! ♥ :D
Jag tycker att det blev okej fint...
Men det kan man göra om man vill göra ett mobilfodral! ♥


Alla hjärtans dag kort!

Fin va?
Glad alla hjärtans dag!

Alla hjärtans dag ask!

Hej hej!
Jag har pysslat en lite alla hjärtans dag ask eftersom det är alla hjärtans dag:)  Jag har bara improviserat lite men blev i alla fall nöjd!

Ulrik Munther tavla!

Hejsan alla Ulrik Munther Fans inklusive jag!
Jag har fixat en liten tavla på pages som man kan skriva ut rama in och sätta upp på väggen! Det ska i alla fall jag göra, och jag hoppas att ni gillar den :)




Don't touch!

Jag hade lite tråkigt nu mot kvällen så jag kollade lite i ett skåp och där hittade jag en skokartong och några gamla presentpapper! Wiie tänkte jag nu ska jag göra en liten ask och så här blev resultatet...






Pysselstafetten - Påsk & Vårlängtan




Vill ni vara med i pysselstafetten så får ni väl anmäla er genom att klicka på bilden och maila ägaren till bloggen!


Dockmössa

Min kusin fyller snart år och hon önskar sig dockkläder till sina dockor och då tänkte jag att jag skulle virka en liten mössa till hennes docka som var min docka när jag var liten men det är en helt annan sak.


Väldigt dåliga bilder men de har jag tagit på datan så jag skyller på det:



Instruktion:

V1: Virka 6 luftmaskor (lm).
V2: Slut luftmaskorna (lm) till en ring med hjälp av en smygmaska.
V3: Sen så använder du dig av fastmaskor (fm) hela tiden bara att du lägger till lite luftmaskor (lm) då och då.
V4: När du vill att den ska runda till sig lite så virkar du bara fastmaskor (fm) hela tiden och du virkar INTE en ända till luftmaska (lm).

Den här mössan ska eventuellt dekoreras med broderi!


Tårta ♥ ♥ ♥ ♥

Hej!
Den här "trårt asken" är ett exempel på vad man kan göra med tråkiga burkar!
(den här gjorde jag för väldtigt l'nge sedan... Så den är inte så fin)
(jag misslykades lite på kanterna..)



Jag började med en vanlig burk, eller en som var i den formen och sedan så klädde jag om den!
Inte jätte fin men det var min först och det var jätte länge sedan.


Tre nya bloggare kommer hit!

Tre nya pysslare kommer att driva bloggen med mig och de heter Olivia, Doran och Suss!
Hoppas ni har det bra!



RSS 2.0